איך לבחור טיפול ומטפל מתאים לכם? 

מומלץ לשאול את עצמך כמה שאלות:

1.מה הבעיה עימה אני מתמודד ומה המטרה אותה אני רוצה להשיג בתהליך?  שים לב: לא תמיד יש לנו תשובה טובה לכך. לא פעם האדם חש מצוקה ומבין שהוא צריך טיפול, אבל מתקשה להגדיר את הבעיה ומכאן גם את הפתרון. זה לא אומר עליך משהו רע. הנפש האנושית היא דבר מורכב ואם אין לך תשובה טובה לכך אתה לא לבד, זו תופעה נפוצה. לפעמים לתהליך הטיפולי יש יותר ממטרה אחת והשלב הראשון הוא להגדיר את הבעיה ואת היעדים אותם רוצים להשיג. 

2.האם יש לי עדיפות למין המטפל?  יש מקרים בהם מרגישים נוח יותר עם מטפל גבר או מטפלת אישה. יש מקרים בהם מומלץ דווקא לצאת מאזור הנוחות ולבחור מטפל מהמגדר שאיתו קשה לי יותר. לעיתים הסוגיה הזו היא חלק (גלוי או סמוי) מהבעיה ובחירה מאתגרת כזו יכולה לאפשר חוויה מתקנת ייחודית ומשמעותית מאוד. שאלת המגדר חשובה, יחד עם זאת, יהיה המגדר אשר יהיה חשובה לא פחות השאלה כיצד אני מרגיש/ה בקשר איתו, האם אני מרגיש/ה בטוח/ה.

3.מה סוג הטיפול שמתאים לי?  האם אני מחובר לטיפול בהבעה ויצירה? האם אני מעדיף שיחות בלבד? האם טיפול זוגי, טיפול משפחתי, טיפול דינאמי, טיפול דיאדי, cbt, טיפול באמנות, טיפול קבוצתי,  דרמה תרפיה…מבולבלים? אנחנו לא. כי זה התחום שלנו. במידה ואתם לא בטוחים, אפשר ורצוי להתייעץ עם איש מקצוע בתחום. מומלץ למצוא מרכז טיפולי עם צוות מגוון (גברים, נשים מתחומים שונים) מרכז שבו ניתן לקבל את כל סוגי הטיפולים (לפחות את רובם). מרכז כזה יאפשר ייעוץ מקצועי לטיפול שמתאים לך! ולא ינסה להתאים אותך לגישה הטיפולית של תרפיסט ספציפי כזה או אחר. 

4.טיפול פרטי או ציבורי?  השיקול העיקרי בפניה למסגרת ציבורית הוא כלכלי. דרך קופת חולים למשל, ניתן לקבל טיפול מאיש מקצוע מיומן ובעלות מסובסדת. זהו ללא ספק יתרון חשוב. עם זאת מרכזים ציבוריים אמורים לספק מענה לאנשים רבים ומוגבלים בכוח אדם. מסיבה זו תהיה לרוב המתנה של מספר חודשים. כמו כן, אין לאדם אפשרות לבחור את איש המקצוע שיפגוש אותו.  לרוב, לא תוכל לבחור את מין המטפל/ת (בד"כ תתקבל אצל הראשון שיתפנה).  מקום ציבורי מוגבל מבחינת סוגי הטיפול שהוא מציע וברוב המקרים מדובר בטיפול מוגבל לזמן קצוב.  למרות שאין ספק באשר לשמירה על פרטיות המטופל, אנשים רבים מביעים חשש מכך שהמידע האישי ביותר שלהם או של ילדיהם נמצא בידי מערכת ציבורית ששייכת למשרד ממשלתי.  פניה לטיפול פרטי מאפשרת טווח רחב יותר של בחירות. אתה בוחר את המטפל/ת את סוג הטיפול ואת מיקום ומועד המפגשים. חשוב לציין שבמקרים מסוימים ניתן לקבל השתתפות בטיפול פרטי מקופת החולים או חברת הביטוח. 

5.מי יכול לטפל בי? הנפש שלנו היא מערכת עדינה ומורכבת. חשוב מאוד שיטפל בה אך ורק אדם המוסמך לעשות זאת. לכן בפניה לטיפול (בכל מסגרת שהיא) יש לוודא שהמטפל הינו תרפיסט מוסמך בעל הכשרה אקדמית בתחום טיפולי, מוכר ע"י המדינה וחבר באיגוד מקצועי בתחום הפסיכותרפיה. אל תתביישו לשאול ולבקש תעודות. 

6.עוצמות?   אתם כמובן מוזמנים ליצור קשר ולהתייעץ בכל נושא בתחום הטיפולי. במרכז עוצמות, אנו מציעים אפשרות לבחור את מין המטפל ואת סוג הטיפול והתהליך אינו מוגבל בזמן. המרכז מעסיק אך ורק תרפיסטים מוסמכים בעלי תואר שני ומעלה. כל אלה מאפשרים לנו ´לתפור´ לכל אחד את הטיפול המדויק ביותר עבורו.  מעבר לכך, תמצא אצלנו, באווירה מקצועית, חמה ותומכת, אנשי מקצוע שירצו לסייע לחיות את החיים הכי טובים שתוכל, במהירות ויעילות.

שתפו מידע זה

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך...

דילוג לתוכן