10 דברים שחשוב לדעת על הפרעת קשב וריכוז והיפר אקטיביות (ADHD)

 ADHD- ראשי תיבות של Attention Deficit Hyperactivity Disorder או בעברית: הפרעת קשב וריכוז והיפר אקטיביות. 

2. מדובר בהפרעה רפואית נוירולוגית.

3. אבל (וזה אבל חשוב) ADHD יכול להפוך לבעיה רגשית כשלא מתמודדים איתו נכון. לאורך זמן תהיה ירידה בהישגיו ובתפקודו של הילד. אלה יכולים להוביל לבעיות תפקוד והתנהגות שיביאו לבעיות ביחסים המשפחתיים ולירידה בדימוי העצמי של הילד. לעיתים  ניתן להבחין גם במצב רוח דיכאוני, חרדתי ובנטייה לעצבנות והתפרצויות.   

4.להתמודד נכון, זה אומר אבחון וטיפול מקצועי. כלומר, אבחון וטיפול מאנשי מקצוע מוסמכים בתחום החינוך והטיפול וכמובן רופאים מומחים לנוירולוגיה. 

5. מדובר בהפרעה תורשתית שלא פעם עוברת מהורה לילד.

6. ל- ADHD יש יתרונות מדהימים שאין לאחרים כמו חשיבה מהירה, קשב מפוצל, מצב רוח מרומם, כישורים חברתיים ייחודיים ועוד ועוד ועוד…

7. חלק גדול מהאנשים המוצלחים והמובילים בתחום עסקים, יזמות, ספורט, אמנות וחברה מאובחנים ב ADHD –  (ראה סעיף 6).

8. כשה-  ADHD לא מאובחן או מטופל נכון (או בכלל) ניתן לראות סימפטומים כגון קשיי ריכוז, קשיי התארגנות, בעיות התנהגות ואימפולסיביות. כל אלה מונעים מהילד (ומכם) ליהנות מהאינטליגנציה הגבוהה ומעוד תכונות טובות שיש לו (לא חבל?). 

9. למרות ריבוי ´המומחים´ והטוקבקיסטים, אין תחליף לייעוץ וטיפול מתרפיסט מוסמך בעל הכשרה אקדמית רלוונטית וניסיון מקצועי בתחום.

10. במרכז עוצמות ניתן לקבל אבחון, ייעוץ אבחון וטיפול מאנשי מקצוע מומחים ומוסמכים בתחום. בטיפול נכון, מקבל הילד כלים שיכולים לעזור לו במגוון סיטואציות לאורך חייו. כלים אלו מסיעים לו להתמיר את הפרעת הקשב ולהופכה מאתגר ליתרון.

שתפו מידע זה

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך...

דילוג לתוכן