כיצד להנגיש לילד שההורה במילואים

כשההורה במילואים- טיפים להורה המגוייס.ת

 חשוב להסביר לילד שההורה נקרא לעשייה חשובה למען המדינה, החברה וגם למען הילד עצמו. "אמא עכשיו במילואים כדי לשמור עליך ומייד כשהמשימה תסתיים היא תחזור הביתה להיות איתך כי זה מה שהיא הכי רוצה.

  1. להורה שאינו משרת בתפקיד קרבי חשוב להיות בקשר טלפוני עם הילד עד כמה שניתן. האידיאל הוא לדבר לפחות פעם ביום ובשעות קבועות. אם יש אפשרות, עדיף לקיים שיחת וידאו.

  2. במידה ויש אפשרות, לנסות לתזמן את השיחות לסדר היום של הבית. ההורה שבמילואים יכול  להנכיח את עצמו למשל בארוחת הערב, קריאת סיפור לפני השינה, או עזרה בשיעורי הבית.  

  3. אם ההורה שבשירות קרבי ולא יכול להתקשר כל יום ולתזמן את השיחות, חשוב להסביר לילד שהשיחות שלכם חשובות ויקרות לך מאוד, אבל הצבא לא תמיד מאפשר להתקשר בכל יום. וכל רגע שיש לך אפשרות את.ה תתקשר.י ותדבר.י איתו.  

  4. בשיחות עם הילד, תבקש.י ממנו לספר מה שלומו, לשאול איך היה היום שלו. אפשר לדבר על המצב ולשאול איך הוא כשיש אזעקה וכו'.

  5. חשוב מאוד לא לספר לו על הקשיים שלכם בשטח ולהבטיח לו שאתם בסדר ותחזרו הביתה ברגע שזה יתאפשר.

  6. עם זאת, כדאי לשתף אותו בדברים חיוביים מחיי היומיום שלכם. לספר על אירועים מצחיקים, על החברים שמשרתים אתכם ביחידה, איך אתם ישנים, מה אתם אוכלים וכו'.

  7. אם ילד מביע כאב, עצב, או כעס על ההיעדרות שלכם, תנו לזה מקום. תגידו לו שאתם מבינים שקשה לו וגם אתם מתגעגעים ועצובים ורוצים כבר להיפגש ושזה יקרה בקרוב.

  8. במידה והילד מגלה אדישות כלפי ההיעדרות שלכם, וממעט בשיחה ומספר ש"הכל בסדר", לא להיעלב או לנסות לסחוט את זה ממנו. זו הדרך שלו כרגע להתמודד עם המצב. חשוב שתמשיכו בקשר הקבוע ותשדרו לו שאתם מתגעגעים ושהוא והמשפחה חסרים לכם.

  9. לעשות תוכניות ליום שאחרי. לשאול אותו מה היה רוצה שתעשו כשהמילואים יסתיימו ותחזרו הביתה. לרדת לפרטים כמו: "מה היית רוצה שנכין לאכול, במה נשחק, לאן היית רוצה שניסע" וכו'.

  10. הטיפ הכי חשוב, לא להישאר לבד. אם יש לכם קשיים, שאלות או דילמות, תתייעצו עם איש מקצוע.

 

שתפו מידע זה

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך...

דילוג לתוכן