מה זה טיפול משפחתי ומתי אנחנו צריכים אותו?

המשפחה המודרנית הפכה למקום עבודה קשה ולא מתגמל: אוכל, הסעות, מורה, חוגים, רופא, חברים, כלים, כביסה, כלב, מקלחות, גננת ועוד אוכל… הרבה אוכל.  תראו מה קרה. שכחנו ליהנות מהמשפחה שלנו. המשפחה הפכה למקום עבודה קשה ולא מתגמל. אם זה נשמע לכם מוכר, יתכן שצריך שינוי. המטרה העיקרית של הטיפול המשפחתי היא לחזור וליהנות אחד מהשני ומהמשפחה ובעיקר לחוות את האהבה והביחד, תוך התבוננות בקשיים של כל אחד מבני המשפחה והתייחסות עליהם
טיפול משפחתי היא גישת טיפול שלפי השקפתה ההתנהגות של הפרט  תושפע רבות מן מערכות היחסים והגומלין המקיפות אותו. לפיכך, המשפחה, היא מערכת יחסי הגומלין המשמעותית ביות ר בחייו של האדם ושינוי בה בהכרח ישנה את כל אחד מבני המשפחה.  לפי גישה זו, למשפחה יש את הכח להתמודד עם קשיים הן כאלה שברור שהם קשורים לכל המשפחה והן קשיים של היחיד   מעורבות זו של המשפחה מושגת לרוב באמצעות השתתפות ישירה של כל חבריה בפגישות הטיפוליות. המטפל המשפחתי מסייע להם במהלך הפגישות ומנסה להשפיע על התנהלות השיחות כך שיחשפו ויגבירו את הכוחות, התובנות והתמיכה ההדדית של המערכת המשפחתית. הטיפול המשפחתי משמש כיום לטיפול בטווח נרחב של בעיות ודילמות אנושיות.

 

טיפול משפחתי יכול לסייע במצבים רבים:
• בעיות תקשורת משני הסוגים: לא מדברים בכלל או שמדברים אבל עם הרבה צעקות ובמריבות.  
•משבר משפחתי קשה כמו גירושין, מחלה, אובדן וכו´.  
•התמודדות המשפחה עם בעיה של אחד מחבריה (מחלה, בעיה רגשית, בעיה תפקודית וכו´).  
•מעברי חיים כמו מעבר דירה, לידת ילד חדש, גיוס של אחד הילדים, עזיבת הילדים את הבית, הגירה למדינה אחרת ועוד.
(לפרטים נוספים ראה ליווי בצמתי חיים).
הטיפול המשפחתי מתקיים בהשתתפות כל בני המשפחה כשהמטפל מאפשר לכל אחד מהם לבטא את רגשותיו ודעותיו וכן את האופן בו הוא תופס את הבעיה המשפחתית. לאורך התהליך המטפל מזהה ומשקף למשפחה דפוסים שמונעים התקדמות ויחד מוצאים את הדרך לשינוי. 
שתפו מידע זה

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך...

דילוג לתוכן