מה צריך לדעת על טיפול בילדים ונוער

מהו למעשה "טיפול בילדים"

טיפול רגשי בילדים, המכונה גם "פסיכותרפיה" הוא שם כולל למגוון רחב של טיפולים המסייעים לילדים ולבני הנוער להבין את עצמם טוב יותר ולהתנהל נכון יותר רגשית, התנהגותית ומחשבתית.

 

 

כיצד טיפול יכול לסייע לילדים ומתבגרים?

כשמדובר בילדים ומתבגרים מדובר באמצעי שיכול לתת מענה למספר עניינים שעלולים להטריד אותם כגון:

  1. בתחום הרגשי: חרדות, עצבות, התמודדות עם כעסים או אבל בעקבות אבדנים

  2. בתחום ההתנהגותי: התמודדות עם תוקפנות, התרסה, התנהגויות שמהוות קושי והפרעה לסביבה.

  3. בתחום החברתי ומערכות יחסים: קשיים בהתמודדות עם קבוצת בני הגיל, מצוקות סביב יחסים עם בני משפחה, קשיים מול סמכות.

  4. התמודדות עם מצבים מורכבים כטראומה

  5. בתחום התפקודי התפתחותי: התמודדות עם מצב הקשור לליקוי או הפרעה אצל הילד כדוגמת הפרעות קשב, נוירואטיפיקליות (הרצף האוטיסטי), ליקויי למידה או מצבים אחרים

איך הטיפול בילדים בעצם עובד?

מטפלים מקצועיים ומוסמכים יודעים להפעיל מגוון רחב  מאד של טכניקות בשירות התהליך הטיפולי, הם תופרים ומתאימים את המענה הטיפולי בהתאם לצרכי הילד, גילו, רמתו ההתפתחותית, המרקם המשפחתי וסוג הקשיים שעימם הוא מתמודד.

האם במרכז עוצמות, יש טיפולים המותאמים לילדים?

בהחלט! להלן כל סוגי הטיפולים בילדים המוצעים במרכזי עוצמות

הטיפולים נעשים על ידי מיטב המטלים בגישות השונות

טיפול קבוצתי: מצוין לגיבוש חברתי וחוויית זהות עם ילדים המתמודדים עם אתגרים דומים, מעולה לשיפור מיומנויות חברתיות

טיפול קבוצתי עוצמות פסיכותרפיה אינטגרטיבית

טיפול באומנויות לחימה: פיתוח חדשני של מרכז עוצמות, העלאת סוגיות טיפוליות עם מאמן אישי באומנויות לחימה. מוכוון להעצמה של הילד, להעלאת הביטחון העצמי, תחושת המסוגלות, משמעת פנימית והתמודדות עם הצפה רגשית וסוגיות חברתיות בבית הספר.

טיפול באמצעות אומנויות לחימה עוצמות פסיכותרפיהאינטגרטיבית

טיפול בהבעה ויצירה: מאפשר להגיע לתכנים רגשיים באמצעות כלים השלכתיים מתחומי האומנות השונים. הטיפול מציע לילד ו/או למתבגר דרכים נוספות, לא מילוליות, לפגוש את העולם ולבטא את עצמו בתוכו.תחום הטיפול באומנות, כולל בתוכו: טיפול בדרמה, טיפול באומנות חזותית, טיפול באמצעות בשולחן חול, ביבליותרפיה, תרפיה בתנועה ובמחול, במוזיקה ופסיכודרמה.

טיפול בהבעה ויצירה עוצמות פסיכותרפיה אינטגרטיבית

טיפול במשחק: Play therapy – עושה שימוש במשחקים, צעצועים, בובות ופעילות שונות כאמצעי השלכתי על מנת לבטא רגשות ומצבים, להציגם, לנתח אותם ולהבין אותם במצבים שבהם שיחה מילולית תהיה פחות יעילה. טיפול במשחק יודע לעקוף מחסומים, הגנות, אשמה ובושה ולהגיע ללב העניין בצורה שאינה מאיימת על הילד. מתאים לצעירים שבחבורה ולמי שביטוי וורבלי אינו הצד הכי חזק שלו.

טיפול במשחק עוצמות פסיכותרפיה אינטגרטיבית

טיפול CBT: האותיות שכולם מכירים, מייצגות את ראשי התיבות של טיפול קוגניטיבי התנהגותי. עושה שימוש בזיהוי וניתוח ההתנהגותי המפריעה, התנאים הסביבתיים המייצרים ומשמרים אותה, ושינוי הדפוסים המחשבתיים השליליים המלווים אותה.

טיפול CBT עוצמות פסיכותרפיה אינטגרטיבית

טיפול משפחתי: מתוך ההבנה שילדים תמיד יהיו חלק בלתי נפרד מהמערכת המשפחתית, לעיתים יש צורך להרחיב את נקודת המבט ממיקוד בילד לעבודה עם היחסים והדינמיקות המשפחתיות המפעילות אותו. קשיים של ילדים כמעט תמיד מהווים חלק מדינמיקה משפחתית רחבה והתגייסות של המשפחה לטיפול משמעותית מאד מבחינת יעילות הטיפול והצלחתו.

טיפול משפחתי עוצמות פסיכותרפיה אינטגרטיבית

ושאלת סיום – זה באמת עוזר?

בקצרה כן, ממחקרים שנערכו עולה שיש יעילות טובה לתהליכים טיפוליים לפתרון בעיות. יש לקחת עם זאת בחשבון מספר גורמים – גיל הילד, התאמת שיטת הטיפול לסוג הבעיה, רמת המומחיות והמיומנות של המטפל ויותר מכל מידת החיבור הרגשי החיובי של הילד למטפל ומידת המעורבות שלו בתהליך הטיפולי.

נדגיש כמה חשוב לוודא שתבחרו נכון, בחירת מטפל מוסמך ומקצועי עם ההתמחויות הנכונות היא קריטית. המטפלים שלנו במרכז עוצמות נבחרו בקפידה ומציעים לכם טיפול מעולה בכל גישה.

נשמח לסייע לכם להבין באם ילדכם זקוק לטיפול רגשי

צרו עימנו קשר עוד היום

לחצו על האייקון של ווטצאפ או מלאו את הטופס המצורף

שתפו מידע זה

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך...

דילוג לתוכן