הגיע הזמן ללכת – טיפול זוגי בשירות פרידה, הליכי גירושין וסיומי קשר

בואו נתחיל מההבנה המאד עגומה – מרגע הופעת סדקים ראשונים בזוגיות ועד הפניה לטיפול זוגי חולפות שנים, שנים ארוכות. שנים שבהן הסדקים מעמיקים ונהפכים לתהומות שלפעמים כבר אין איך להדביק חזרה.

הפחד מנהל אותנו ברגעים אלו ומשתק – איך לבטא את הבשורה הקשה? איך אומרים לבת או בן הזוג שזה נגמר? איך מכריזים שמערכת היחסים מתה? איך מסיימים קשר?

אנחנו מוצאים עצמנו מתמודדים  לבד בפרידות והליכי גירושין אבל חשוב לזכור שיש סיבות רבות להיעזר בטיפול זוגי מקצועי  דווקא בתהליכי פרידה לא פחות מאשר בניסיונות להצלת הקשר:

1. ניווט בשיחות פרידה קשות: אחד מהרגעים הכי מאיימים הוא השיחה הקשה שתיערך, רגע שמעורר חרדה. אנחנו מדמיינים לעצמנו באימה את שיחת הפרידה מבן הזוג או בת הזוג. את הדרמה והקונפליקט, את סערת הרגשות. אך טיבעי שננסה לדחות את הקץ וברגע מסוים הכל יפרוץ החוצה לא תמיד באופן הכי מעובד ומותאם. טיפול זוגי טוב בסיום קשר יסייע למצוא מרחב בטוח לרגעים סוערים האלו – ההכרזה על פרידה, ענייני כספים, דיונים הנוגעים למשמורת על ילדים, ההחלטות נוספות תוך כדי הליך הגירושין כמו חלוקת רכוש ואפילו התייחסות לנושא כמו גורלן של חיות מחמד משותפות.

    טיפול זוגי טוב עוזר לנפרדים לנסח טוב יותר את עצמם בלי ליפול לדפוסים הרסניים          המקשים עוד על הליך הגירושין הקשה ממילא, או סיום קשר זוגי.

2. תמיכה נפשית ועיבוד רגשי: פרידות תמיד מלוות בסערות רגשיות, הרבה רגשות קשים משחקים תפקיד ומופיעים בעוצמה. רגשות מאד לגיטימיים, אך מורכבים מקשים עלינו לשאת אותם בתוכנו ועל אחת כמה וכמה אצל הצד השני בסיום הקשר הזוגי. תהליכי אבל ואובדן הם חלק מסיום קשר זוגי ומהעיבוד שאנחנו נדרשים לעשות בתהליכי פרידה.

ליווי זוגי ורגשי בתהליך פרידה או הליכי גירושין מאפשר  להמשיך הלאה מתוך הקשר עם קצת פחות מטענים רגשיים כמו כעס, עלבון וטינה. מטען כבד כזה יכול להכביד על המעבר הלאה ולהאריך את הדרך.

3. הצבת גבולות בתהליך פרידה והליכי גירושין הם כמעט חלק בלתי נפרד מהניווט במים הסוערים הללו,

4. הפקת לקחי עבר, צפיה אל העתיד וסגירת המעגל, הם השלבים המסכמים התהליך המורכב והמאתגר הזה ומאפשרים למסע הפרידה או הליכי הגירושין להגיע לסוף חלק, מהיר ומוצלח יותר

לסיכומו של דבר, טיפול זוגי מקצועי יכול להיות בעל ערך רב ביכולתו לאפשר מרחב בטוח שניתן לתקשר בו, להציב גבולות, לעבד רגשות ולהגיע לריפוי באופן יציב ומעובד יותר.

מוזמנים לפנות אלינו , רשת מרכזי עוצמות, המטפלים שלנו מטפלים מוסמכים בלבד בעלי תואר שני טיפולי ולימודי טיפול זוגי ומשפחתי.

צרו איתנו קשר כדי לבדוק כיצד נוכל לסייע לכם

Please fill out the form, so we can learn more about you and your needs.

שתפו מידע זה

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך...

דילוג לתוכן